It has begun!
Vi har ett behov, och det behovet är kreativitet! Vi skall ordna en fest i nattklubben The Monkey med namnet "Meanwhile in Sweden". Svennebanan/stekare/stureplan festprisse är "temat" och det skall vi bygga på! Festen har vi haft 2 ggr. förut, men nu vill vi göra det bigger & better. Till äran av detta ordnar vi EPIC INNOVATION DAY för Group Omnia där vi vill ha någonting innovativt till både konceptet och marknadsföringen.
Dagen har nyss kickat igång, och vi har börjar med några övningar att få hjärnan på övervarv. En av dessa övningar är "logo" övningen, där man parvis skall rita en halv logo och låta partnern fortsätta på den utan att se vad den första har ritat. Temat är möbelföretag och resultaten blev aningen psykedeliska. Men det är ju det som är kova!
Vi har gett kategorierna till våra teammedlemmarna, och med dessa skall de jobba under dagen
![]() |
| Mario-temat har ingenting och göra med uppdraget, men det var så coolt att vi inte kunde låta bli |
Kategorierna är alltså att utveckla själva evenemanget, skapa marknadsföring digital och skapa marknadsföring utan hjälp av datorer. Runt dessa skall de komma på något innovativt, och dessa skall vi sedan använda för att marknadsföra "Meanwhile in Sweden". Vi kommer att blogga under dagens lopp och det kommer att bli spännande att se vad för konstiga snilleblixtar allihopa har.
To be continued...
- Andréas






0 kommenttia:
Post a Comment